söndag 1 augusti 2010

pippi-foto

Sitter och pillar lite bland mina foton. Det är verkligen dags att överföra till den externa hårddisken, speciellt med tanke på hur sölig min dator är och säkert kraschar när som...

Känner även att det är dags att framkalla bilder snart oxå. Nu har jag ju så många nya fina papper som jag vill scrappa upp + att jag är grymt trött på de bilder jag har.

Hittade detta fotot på Uno och Frasse (miss you Frasse-gubben!). Tyckte inte det var helt scrapvänligt för de står lite för långt ifrån varandra och eftersom bakgrunden är vit så var det inga svårigheter att flytta Frasse närmare Uno i PS. Lite töntigt kanske, men tja.. jag är väl lite töntig! :(

Igår var en ny kompis från nya jobbet här. Hon är oxå lite pysslig och virkar en del. Tror hon blev lite överväldigad över mitt pysselrum och alla scrapsaker. Haha... Jag har sedan länge ett virk-mönster på undulater, men virka är inte riktigt min grej. Har aldrig lärt mig att läsa mönster och detta är dessutom på engelska. Igår fick vi iaf till ett undulathuvud. Wee.. så fint! Men vi pratade så mycket att det blev inte mycket mer gjort än det. Men det tar vi nästa gång! :)

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra att kunna fixa i PS och jag tycker detta blev riktigt snyggt! Hoppas allt är bra med dig!
Kram

Monika sa...

Åh, det lät ju jättegulligt med virkade undulater! Vill du dela med dig av mönstret, eller tipsa om var du har hittat det?