söndag 20 juni 2010

Välkommen lille sparv..

Igår flyttade denna sötnäbben hem till mig. Eller rättare sagt, hem till mina päron. Där ska han sitta i karantän i en månad eller två. Så fin han är. Neo heter han och jag funderar på om jag ska byta namn eller han ska få ha kvar detta. Jag gillar ju förivisso Matrix-filmerna, men å andra sidan passar det inte ihop med de andras namn.. Hm. Hm. Hm.


Han kom hem till päronen igårkväll efter att ha åkt hela vägen från Stockholm. Det hela är helt osannolikt. Jag kommenterade på forumet att han var så fin och att det var synd att jag bodde så långt bort. Men hejsvej så visade det sig att Neo ägare skulle ner till släktingar i Trelleborg och skulle ner nu en sväng. Vad är oddsen för det?

Idag har jag jobbat ombord, så jag har bara fått några timmar med honom idag. Men han har kommit igång och kvittra, men verkar va lite av en hare. Man kan helst inte röra sig för snabbt runt honom för då blir det panikflygning för hela slanten. Jag hoppas han kommer bo in sig snart och känna sig trygg.

Inga kommentarer: