onsdag 5 maj 2010

pippi-framsteg

Favorit just nu är nog min dymo. Den används rätt så flitigt just nu. Igår blev det lite scrap. Gjorde klart en lo som jag började på hos Sosso. Det är inte ofta jag inte gör klart när jag har börjat. Gillar inte alls att ha halvdana liggandes. Även på denna användes det dymo! ;)


Idag blir det storstädning. Brukar förvisso dammsuga var och varannan dag, just eftersom fåglarna skitar ner så mycket. Det blir oxå storstädning av buren. Nya grenar och allt! Mina fåglar har det bra! :)

Igår fortsatte framstegen med Signe-skrutten. Buren står i sovrummet av rent praktiska skäl, men när jag är hemma så öppnar jag upp så då flyger dunen runt i hela lägenheten. Ofta kommer de och hälsar på mig inne i vardagsrummet. Igår var Uno och Signe här inne. De landade på min stolsrygg. Tänk, bara det, Signe vågade knappt vara i närheten av mig förr! Uno hoppade upp på min arm och efter en stund så gjorde även Signe det!! Woho.. Hon är så duktig! Hon sprang upp och ner längs armen några gånger och jagade bort Uno, men handen undvek hon, den kan ju va farligt.

1 kommentar:

Linda - knorrigt.com sa...

Åh tack snälla! :)
Tycker jättemycket om din layout också, superläcker!