måndag 1 februari 2010

tossaryck

Uno skrämde nästan halvt ihjäl mig precis! Han kom och satte sig på min axel och fick värsta tossarycket! Han sprätte med vingarna och kliade sig frenetiskt på en sidan av ansiktet. Fick in honom på toa för att kolla lite närmare och hans öga var svullet och såg allmänt uppretat ut. Min första tanke var: Inte en till som är dålig! Försökte torka han runt ögat med en tops - utan framgång. Till slut fick jag fatt i honom igen och fick skölja honom under kranen.


Först då verkade det lägga sig. Han kliade sig lite och sedan for han in i buren och kliade sig mot en gren. Satt sedan med ena ögat stängt en stund. Nu verkar han vara ok igen. Sitter på gardinstången och kvittrar. Det enda jag kan komma på som hände var att min apelsin skvätte i hans öga! Vad är sannolikheten? Hm... Priset man får betala för att vara nyfiken!

Inga kommentarer: