måndag 14 december 2009

mys på hög nivå

Ibland måste man ju få mysa oxå... Eller ja, det är nog Börje som tvångsmyser med Frasse, men de ser ju söta ut! Idag höll jag nästan på att svimma lite. Inte nog med att Signe tog sig mod till att hoppa till havregrynsgröt-tallriken igår, så kom hon fan ta mig och satte sig på min stol nu för en stund sen! Har sett att hon gillar att sitta på ryggstödet innan, men då har ju inte stora stygga Maria varit där. Men idag så... Såg bara en pippi komma, trodde det var nån av de andra, var tvungen att titta en gång till bara för att försäkra mig om att det var hon. Sedan satt jag bara helt still för att inte skrämma livet ur henne.

Just nu sitter Frasse på min axel och "kucklikuar" och tigger spott. Jag låtsas att han vill pussas lite. :)

1 kommentar:

Reija sa...

Hej Maria, jag älskar dessa små pippisar! Så söta! Jag har alltid varit fascinerad av små fåglar och får alltid lust att hålla och klappa dem när jag ser några. Tänk att du kan göra det :). God jul till dig med! Och jag blir så glad att du inspirerades av min layout. ;)