onsdag 4 november 2009

Min knasiga mamma!

För ca. två år och 10 dagar sedan flyttade Uno hem till mig. Sån liten plutt han var då. Han hade precis lärt sig flyga, men vågade inte sig på det på flera dagar hemma hos mig. Han satt bara på min axel och tittade på allt spännande som hände runt omkring honom.



Så många knasiga grejer han har haft för sig de senaste åren. Värst var när han landade i min baksmet. Jag hade bara haft honom ett par veckor och var fortfarande väldigt ny med att hantera honom. Han blev helt flottig och jag ringde vetrinären i panik och fråga vad jag skulle göra. Det blev fyra duschningar med Yes och sedan föning på det. Efter det satt han och deppa och putsade sig i ett par dagar. Efter det har han både trillat ner i en H&M-kasse och en chips-påse. Nyfiken i en strut!


Andra LO:en som blev till i måndags. Ett lite småroligt foto på min moster, därav rubriken. Papperna fick jag på en träff och även om de är fina är de inte riktigt min stil. Lite för lila, men de passade med mosters tröja och ibland kan det ju vara kul att utmana sig själv. Blommor har jag te.x. inte använt på år och dag. Såklart är det ju mitt papperdoll-alfabet jag har använt mig av. Åh så fint det är. Tur att jag köpte det!
I övrigt är det en lika grå och mörk dag som igår, jag är iaf lite piggare än igår. Hade kunnat gå och lägga mig klockan 6. Satte mig och scrappa lite ist. Fick till en LO som jag faktiskt blev riktigt nöjd med. Gjorde den efter en skiss och som jag nog ska skicka in. :)

1 kommentar:

~Karin~ sa...

Hej Maria! Vilken härlig blogg du har..massa fina alster att kika på! Titta in i Pappersbitens blogg :)

hälsn. Karin, pappersbiten