tisdag 29 september 2009

pysselstuga

Jädrans vad det scrappades igår! Riktigt pysselstuga hade jag här hemma. Malin kom runt 14-tiden och vi höll nog på till 19. Riktigt trevlig var det. Jag fick till två LO:er och tre enklare kort. Fortsätter med mina S.E.I-papper, dill blossom. Så enkla papper att scrappa med och allt blir så fint.






Igår när jag skulle ha the grand tour av lägenheten för Malin, så när vi kom till balkongen så låg där en död pippi. Inte nån av mina, thank god! En sån där lite café-pippi. Tyckte väl att jag hade hört en smäll i rutan en dag, men trodde det var nån av mina, men de var ju pigga och glada. Visade sig vara en uteomhusfågel. Stackarn. Han tyckte väl att det såg bra ut hemma hos mig... R.I.P lilla pippi.

2 kommentarer:

maxell sa...

Va härligt det låter med att skapa ihop så där. Å va läckert det blev att skära (för du klipper väl inte alla detaljer?) ut motiven och fästa dem så där. Snyggt.

Jag har äntligen luskat reda på tillverkare å namn på de där bokstäverna som jag lovade att kolla upp. Doodlebug "Loopy lou" är det. Finns en massa olika färger.

maxell sa...

Aaah du har en sådan bra sax. Min är inte riktigt så där bra... så jag kör med skalpell.

Å 3D-kuddar. Såna är jag beroende av. Jag har det på nästan exakt allt jag gör. Det ger, som du säger, ett djup eller minst en dimension till.

Undra vars det nu var jag råkade se att de hade såna där bokstäver. Jag vet att jag råkade ramla in någonstans där de fanns igår när jag hittade svaret till dig. :) Hrmm... en välsorterad butik antar jag att det är. Vilka är det?

Å sedan försökte jag leta reda på din e-post. Jag hittade den inte eller så är jag blind. Min e-post finns i min blogg. Det vore trevligt om du kunde skicka mig ett brev - så kan vi tex prata lite distresser. ;)