lördag 8 augusti 2009

pippi-hjälp

Vet ni... när jag skulle gå ombord igår, så var där en liten, liten pippi i terminalen. Jag kan inte några pippi-sorter, men typ en koltrast eller nåt. Han flög fram och tillbaka och småknocka med fönsterna. Stackarn!



Tjejen som oxå gick ombord, sket fullständigt i den. Hur kan man göra det?



Jag öppnade en dörr, men såklart så fatta inte den lilla förvirrade pippin att den kunde komma ut där. Så ja försökte få fatt i han. Inte det lättaste. Även om den var utmattad så var det ändå lite fart i den lille! Till slut satte han sig vid ett av fönsterna och som tur var märkte han inte mig, så jag fick fatt i han. Så söt och så lite! Jag dog!



Han hade lite blod vid näbben så jag torkade av honom lite, sedan släppte jag ut han. Hoppas han klarade sig!



Det var en riktigt bra början på dagen. Att känna att man gjort en god gärning!

Inga kommentarer: