fredag 24 juli 2009

"Bambi"

En till LO till till kusins album. Använde mitt nya Honey Bee alfabet. Mitt Marigold som jag beställde vid ungefär samma tidpunk har jag inte sett av. Tråkigt. Det var ju inte det billigaste alfabetet!Mamma har köpt en undulat till Elias. Den bor hos päronen för tillfället. Jag var sjukt nära att behålla den själv. Den är så söt så jag kan döööö! Kom dock fram till att det får dröja ett tag innan jag utökar min flock! Om det nånsin blir.


Den lille plutten är en riktig sjövilde och vill inte vara inne i buren en sekund mer än vad han behöver. Skuttar ut och flyger några vändor och landar på gardinstången. Första dagen kröp han hela tiden in i matskålarna. Mamma kom upp en morgon och då var han plaskvåt, ja då hade han varit i vattenskålen! Tur han inte drunkna! Så nu har de fått stå tomma med skålar på burgolvet ist.

Jag dööör! Gulle!





3 kommentarer:

Undulaternas Vrå sa...

Åh vad söt den lille är!
Hihi matskålen

Maria sa...

Åh så söt den är :-)

maxell sa...

Vad jag gillar de här färgerna. Så snyggt.