tisdag 26 maj 2009

tandläkare

Idag har jag varit hos tandläkaren. Var helt säker på att jag säkert hade minst fem hål. Har haft så ont i mina tänder. Typ ilningar. Sedan har jag sett en svart prick på en tand. Blev helt nervös.



Ringde för en månad sen och tydligen hade de inte tid förrän idag. Har använt sensodyn och det har faktiskt hjälpt mot ilningarna. Det visade sig iaf att mina tänder var hur bra som helst. Inga hål alls. Det enda jag hade var en liten inflamation mellan en tand, så där ska jag tandtråda flitigare.



Sedan jag börja med mitt tantrådande så tycker jag det är så äckligt att inte göra det. Minst varannan dag gör jag det. Förra gången jag var hos tandläkaren så visade hon mig hur man skulle göra det ordentligt. Det visade sig att jag inte gjorde rätt innan. My god säger jag bara när jag börja göra rätt! Så jävla ont jag hade i flabben. Böla nästan när jag kom till de sista tänderna! Det tog ingefär två veckor så gjorde det inte ont längre.

1 kommentar:

maybe*mej sa...

ja jag vet .. jag kan inte heller vara utan tandtråden. Det blir lixom trångt mellan tänderna om jag inte anväder den. Undra om jag gör rätt. Ska tillbaka till tandläkaren om en vecka med A för att kolla in hans uppkörda tand. då ska jag fråga.. kram.. å jag älskar ugglestämplarna.. har 2 olika set med dem.. like it a lot